Momenteel organiseert Bebat een dubbele puntenactie waarbij we tijdelijk niet 1, maar 2 spaarpunten
verdienen per kg ingezamelde batterijen. We hebben nog tot en met 27 maart de tijd om zo veel mogelijk lege batterijen in te zamelen en zo nog meer spaarpunten te verdienen!
Zamel jij mee lege batterijen in bij ons op school? Actie start op 23/02/2026 en loopt tot 27/03/2026.
Beste ouder(s),
Samen batterijen recycleren is niet alleen beter voor de natuur, maar ook voor ons allemaal! En dat mag je best letterlijk nemen, want onze school zamelt lege batterijen in via Bebat en hiermee verdienen we punten om te sparen voor allerlei leuke waardebonnen! Die kunnen we dan gebruiken voor de aankoop van toegangstickets, busvervoer of schoolmateriaal. We krijgen dus niet alleen gratis inzamelmateriaal ter beschikking, maar worden ook voor onze inspanningen beloond: voor elke kilo batterijen die we inzamelen, krijgen we 1 spaarpunt van Bebat dat we vervolgens in hun webshop kunnen besteden ten voordele van onze school.
Maar er is meer! Momenteel organiseert Bebat een dubbele puntenactie waarbij we tijdelijk niet 1, maar 2 spaarpunten verdienen per kg ingezamelde batterijen. We hebben nog tot en met 27 maart de tijd om zo veel mogelijk lege batterijen in te zamelen en zo nog meer spaarpunten te verdienen!
Help jij onze school veilig en eerlijk in te zamelen? Onze school heeft inzamelafspraken en een charter ondertekend waarin we, als Helden van Bebat, beloven om eerlijkheid en veiligheid altijd voorop te stellen. Dit zowel tijdens als na deze leuke actie! Help jij de school om zich hieraan te houden? Hou dan rekening met de volgende tips:
Enkel (niet-beschadigde) huis-, tuin- en keukenbatterijen, die door de 3 ronde inwerpopeningen van ons inzamelvat passen, zijn welkom op school. Hieronder vind je een handig overzicht van welke batterijen je waar mag binnen brengen! Toch niet helemaal zeker of je een bepaalde batterij wel of niet mag inzamelen op school? Dan vind je hier ongetwijfeld het antwoord: https://help.bebat.be/nl/welke-batterijen-kunnen-we-opschool-inzamelen.
Gebruik de Bebat-inzamelkubus om je batterijen mee te nemen naar school.
Knoopcellen of 9V-batterijen? Plak de polen af met een stukje plakband, zo vermijd je kortsluiting.
Batterijen afkomstig uit andere inzamelpunten, winkels, recyclageparken, bedrijven, gemeentehuizen, van professionelen, … mogen nooit opnieuw worden ingezameld en zijn dus niet welkom op school. Deze inzamelpunten en partijen mogen ook geen batterijen aan de school ‘schenken’.
Lees hier nog meer tips over veilig batterijen inzamelen: https://www.bebat.be/nl/inzamelen/veiligheidstips. Gebruik deze tips ook thuis en op je werk om veilig met batterijen om te gaan!
Geef jij mee het goede voorbeeld en help jij onze school? Ga dan thuis op zoek naar lege batterijen, geef ze mee met je kind en draag zo je steentje bij aan de natuur én ons allemaal!